وب سایت طراحی گرافیک

جدول کد های رنگی مخصوص چاپ و تبلیغات کاغذی شامل ۱۲۵ کد رنگی

آموزش, تصاویر استوک (رایگان), کد های رنگی که در 27 نوامبر 2020

سلام دوستان…
من خودم خیلی با رنگ چاپ پرینتر های مختلف مشکل داشتم…. داخل طراحی رنگ آبی استفاده می کردم… بعد موقع پرینت، می بینیم که رنگ بنفش شده ….
اینها همه به این خاطر هست که اولا از کد رنگ های RGB  در طراحی هایی که قرار هست چاپ بشوند نباید استفاده کنید.کد های مخصوص چاپ ، کد های رنگ  CMYK  هستند و در یک نگاه این کد های رنگی کدر تر و کمی تیره تر به نظر می رسند.نکته مهم این هست که رنگ مشاهده شده در صفحه مانیتور با رنگ چاپ شده برابری بیشتری و نزدیک به واقعیت خواهد داشت.

اینکه مانیتور شما  چه کیفیتی دارد …۴k باشد یا  full HD  این خود نکاتی دارد ، که در جای دیگر ذکر خواهم کرد…

کاربرد دیگر این ۱۲۵ کد رنگی به این صورت است که ، شما بلفرض یک یا دو عدد پرینتر رنگی در محل چاپخانه یا کارگاه و شرکت خود دارید ، هر زمان که با یک پرینتر اقدام به چاپ یک تصویر می کنید ، احتمالا با این مشکل برخورد کرده اید که رنگ های قابل چاپ همان پرینتر نیز برای شما قابل شناسایی نیستند …

برای همین منظور بهتر است قبل از طراحی ، یک بار این برگه را توسط هر پرینتر رنگی چاپ کنید و کد های رنگی استفاده شده در طراح های نرم افزار فتوشاپ را طبق کد های رنگی همان پرینتر استفاده کنید.

لازم به ذکر است، کد های رنگی CMYK  همیشه ثابت هستند، اما با توجه به کیفیت نوع رنگ پرینتر ها ، پودری بودن یا مایع بودن رنگ ، رنگی اصل و غیر اصل ….  خروجی پرینت ها متفاوت خواهد بود.

 

با تشکر از بازدید شما از وب سایت ۱۲۳ گرافیک.

جزییات فایل دانلود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید